pátek 25. března 2016

Jiskra v popelu / Sabaa Tahir


Série: Jiskra v popelu (1.)
Originální název: An Ember in the Ashes
Žánr: Romány, Sci-fi a fantasy
Rok vydání: 2016, 1. vydání originálu: 2015
Počet stran: 450
Nakladatelství: Host
Anotace: Své tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechejte 
Sirotek bojující za svou rodinu. Voják bojující za svobodu. Jiskra v popelu je epická fantasy odehrávající se v brutálním světě podobném Římské říši. Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod tvrdou nadvládou Válečnického impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii a bude pro ně špehovat, zachrání jejího bratra před popravou.
Elias, nejlepší voják na akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se Zkoušek, nemilosrdné soutěže, z níž má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši.
Když se Laiiny a Eliasovy cesty na akademii zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propojené víc, než by si vůbec dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria.


►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄ 

Před mnoha lety Válečníci porazili Učence. Jaké to mělo následky? 

zdroj
Laia je učenka, která žije se svým dědečkem, babičkou a bratrem Darinem, jenž domů přinese hodně důležitý skicář. Tím se rozpoutá nájezd na jejich dům. Darina odvedou a jeho hodná, vystrašená a navíc slabá sestřička se vydává hledat odboj, který je proti Válečníkům. Laia si totiž myslí, že Darin s nimi spolupracoval. Pošlou ji jako otrokyni k nejbrutálnější ženě v celém Impériu. K velitelce. Laia má vyzvídat všechno ohledně zkoušek, ale jak se jí to může podařit, když se snaží, aby přežila? Nebo aby se neprozradila? Kdyby na ni přišli, zabili by ji a její přátele.  

Elias je Válečník, který nesnáší čím je a to co musí dělat. Proto plánuje, že zběhne, ale jestli se pokusí dezertovat a přijdou na něj, tak dopadne jako malý chlapec, který se o to pokusil. Zbičují ho k smrti. Do všeho však přijdou Auguři se svými zkouškami a Eliasův plán upadá.

Laia se na Šerosrázu (na škole pro Válečníky, nebo-li pro Masky) uklidňuje opakováním samých slov. Pro Darina. Cítí se silnější. Užitečnější.
Elias má jediný úkol. Přežít zkoušky.

Jakmile se Elias a Laia střetnou, všechno se změní.


Ale já nejsem silná. Jsem slabá a už mám po krk toho, jak pořád předstírám, že to není pravda. - Laia
„Mohlo to být horší.“ Izzi zdvihne ruku ke svému chybějícímu .... „To byl můj první trest.“
(str. 192 )

Laiu mám moc ráda. Je to typická hrdinka, která ze slabý vystrašený holky se stane sebevědomou "bojovnicí". Eliase mám taky moc ráda. Udělal na mě velký dojem. Chtěl se dostat daleko od násilí. Ale nevydařilo se mu to. Kdyby do toho nepřišli Auguři s těmi zkoušky! Pak jsem si, ale řekla, že by se nepotkal s Laiu. Proto jsem Augurům začala děkovat, ale ne na dlouho. To co se stalo jim neodpustím.
O Heleně jsem se ještě nezmínila. Helena je Eliasova nejlepší přítelkyně už od prvního dne na Šerosrázu. Hel nemám moc v oblibě. Nepřišla mi sympatická ani na konci. Prostě ne. 

Celkové hodnocení:  Kniha se moc povedla a ještě do teď jsem z ní úplně nadšena. Autorka krásně promyslela příběh. Nikdy jsem se u knihy nenudila. Moc se mi líbilo, jak každá kapitola byla z jiného pohledu. Už se nemůžu dočkat na druhý díl. 
Knihu vám samozřejmě moc doporučuji. Pokud jste ji ještě nečetli, tak to musíte honem napravit!


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví MegaKnihy.cz 
Knihu si můžete zakoupit zde.

Četli jste už Jiskru v popelu?
Nebo ji máte v plánu?

6 komentářů:

  1. Je super, že tě kniha tak nadchla! :) Tak snad další díl vyjde co nejdřív, abys nemusela čekat dlouho ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Po knize pořád pokukuji, ale vím, že mi v knihovně nakonec přistane :D :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  3. O této knížce už jsem hodně slyšela - kupodivu všude samou chválu, takže uvažuji, že se po ní také porozhlédnu :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda za každý komentář :)