neděle 6. prosince 2015

Serafína : Příběh draků / Rachel Hartman

Série: Serafína (1.)
Originální název: Seraphina
Žánr:  Pro děti a mládež - Sci-fi a fantasy
Rok vydání: 2013, 1. vydání originálu: 2012
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment

Anotace: V království Gored žijí lidé s draky v míru už čtyřicet let, vzájemná nedůvěra však přetrvává. Draci jsou schopni brát na sebe lidskou podobu, ale přestože mají neobyčejně pronikavý rozum, lidské emoce jim zůstávají záhadou. Dívka Serafína, nadaná hudebnice, nechová důvěru ani k jedné z obou stran. Když je zavražděn příslušník královské rodiny a podezření padá na draky, v ohrožení se ocitá i její vlastní tajemství, které by ji mohlo stát život… 

Existuje hodně knih o dracích. Debut spisovatelky Rachel Hartmanové nad nimi ale vyniká. Trnitá cesta Serafíny za poznáním a přijetím sebe sama se vám vryje pod kůži.

*****

Život Serafíny není zas tak jednoduchý jak si kdokoliv myslí. Skrývat se a stydět se za to co je ,není pro ni ideální. Jako hudebnice a učitelka druhé dědičky se zbližuje s princeznou Glisseldou a princem Luciánem Kiggsem. Její nejblížší osobou je strýc Orma a zároveň učitel. Jako každý drak musí žít v lidském těle.
Serafína má v hlavě vzpomínky své zesnulé matky, jenž se často otevřou v nepravou chvíli. Ale to není jediné co se v její hlavě ukrývá. Každý den se musí starat o svou duševní zahradu s neposednými příšerky, které začíná vídat i v reálném světě. 

Prince Rufuse jsme v knize nemohli poznat, což je velká škoda. Už na začátku byl zavražděn. Uvádí se spekulace, že by to mohl udělat nějaký drak, který porušil smlouvu. Serafína s princem Kiggsem jedou propátrat okolí. Ale cestu jim zastoupí drak Imlann (Serafínin dědeček). Kiggs by hned vše vyřešil bojem, ale Fína věděla že to není dobrý nápad. Proto vymyslela lepší taktiku: lhaní. Nečekaně si jí povedlo Imlanna odradit, ale v postupem času se s ním setkává znova. 

Můj názor na knihu: Ze začátku mě kniha nudila a zároveň jsem se v ní neorientovala, ale slovník ,na konci knihy, mi to trochu ulehčil. Serafína mi přirostla k srdci. Hodně ji obdivuji, ale také lituji. Neměla to lehké a chápala jsem proč „lže“ (Ve skutečnocti nelhala,jenom lidé co ji slyšeli se mysleli, že lže. Což nebyla pravda.). Občas (skoro pořád) jsem se nevyznala ve vůdci draků. Byl to zvláštní chlápek drak. Zato Orma byl fajn. Prostě normální strýček, jenž se staral o svou neteř a učil ji řeči draků.
Autorka píše čtivě, ale někdy jsem vážně nechápala co nějakým věcem chtěla říct. Rozhodně si někdy přečtu i druhý díl, který byl nedávno přeložen do češtiny. Jsem na něj velmi zvědavá. Snad bude lepší a zábavnější než ten první.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za každý komentář :)